דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת עבודה או מחלת מקצוע 

מאת    [ 21/06/2015 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 2669 פעמים ]

התחום המשפטי של נזקי גוף הינו מורכב ביותר. ללא ידע משפטי ורפואי נרחב ומעמיק יתקל האדם הנפגע בקושי רב להשיג את הפיצוי המגיע לו עקב הפגיעה. לכן, כדי להשיג את פיצוי זה, מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין נזקי גוף. חשוב להבין כי התחום של נזקי גוף הינו נרחב, וכולל בתוכו בין היתר תת-תחומים שונים בנוסף לפגיעות במסגרת עבודה כגון תאונות אישיות, תאונות דרכים ורשלנות רפואית. חשוב לוודא כי תיוצגו על ידי עורך דין מנוסה אשר מתמחה בייצוג נפגעי תאונות עבודה, מחלות מקצוע או מיקרוטראומה, שכן לכל תחום תחת נזקי גוף קיימת מסגרת משפטית רלוונטית ותקנות שונות.

 

תאונות עבודה

תאונת עבודה של שכיר מוגדרת בחוק כתאונה אשר אירעה תוך כדי העבודה ובעקבותיה אצל המעביד או מטעמו. תאונת עבודה של עובד עצמאי מוגדרת ככזו אשר אירעה תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ובעקבותיה. במקרה של תאונות עבודה יש לדווח עליה למעסיק, וכאשר מקבלים טיפול רפואי לציין כי הפגיעה ארעה במהלך העבודה או בעקבותיה. בנוסף, במידה והיו עדים לתאונה יש לרשום את פרטיהם.

חשוב לדעת כי במקרים של תאונות עבודה, הנפגע רשאי לקבל מן המוסד הביטוח לאומי "דמי פגיעה" עבור התקופה הראשונית בה אינו כשיר לעבודה בעקבות התאונה. לאחר מכן רשאי הנפגע לתבוע פיצוי עבור נכויות זמניות או נכויות לצמיתות אם הוא סובל מכאלו.

במקביל לתביעה בגין פגיעה בעבודה במוסד לביטוח לאומי, ניתן להגיש תביעת פיצויים לבית המשפט. בכדי שבית המשפט יפסוק לטובת התביעה, יש להסתייע בעורך דין נזקי גוף שיוכל להוכיח כי אכן התרחשה תאונה וכי היא נגרמה עקב אחת מן העוולות המצוינות בפקודת הנזיקין. לרוב במקרים של תאונות עבודה מדובר על עוולת רשלנות. כמו כן, עורך הדין  צריך להוכיח קיום קשר סיבתי בין התאונה ובין הפגיעה בגינה הוגשה התביעה.

 

מחלת מקצוע

מחלת מקצוע הינו מונח המתייחס לפגיעה אשר נגרמה לאדם כתוצאה מתנאי עבודתו. בעוד המונח תאונת עבודה מתייחס לפגיעה חד-פעמית אשר ניתן להצביע על זמן ספציפי בו היא התרחשה, פגיעה של מחלת מקצוע נוצרת לאורך זמן. מחלת מקצוע מוכרת הן במקרים של פגיעות בקרב עובדים עצמאים והן בקרב שכירים. המוסד לביטוח לאומי מכיר במחלות מקצוע אשר מופיעות ברשימה שפורסמה על ידו בחוק הביטוח הלאומי בלבד. עבור כל ליקוי רפואי כזה מוגדרים אחוזי הנכות המוענקים לסובל ממנו.

עילות להגשת תביעות נזקי גוף על רקע מחלת מקצוע יכולות להיות לדוגמא:


    • התפתחות מחלת נשימה עקב חשיפה לחומרים מסוכנים במהלך העבודה.
    • התפתחות מחלת הסרטן עקב חשיפה לחומרים כרונית לחומרים מסוכנים.
    • ליקוי שמיעה עקב חשיפה לרעש העולה על סף הרעש המותר לפי פקודת הבטיחות בעבודה לאורך זמן.

באם מוגשת תביעת נזקי גוף על רקע מחלת מקצוע, עורך דין נזקי גוף צריך להוכיח כי הנפגע סובל מליקוי בריאותי אשר מוגדר בחוק כמחלת מקצוע, וכי הליקוי התפתח בתקופה בה הוא הוא נכלל ברשימת חוק ביטוח לאומי.

 

תאונת דרכים

תחת תאונות עבודה נחשבות גם תאונות דרכים אשר מתרחשות במהלך העבודה, בדרך מן הבית למקום העבודה או להיפך, ולכן הנפגע יכול להגיש תביעה הן לחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בביטוח חובה, והן למוסד לביטוח לאומי. עם זאת, חשוב לציין כי לא בכל מקרה המוסד לביטוח לאומי יכיר בתביעה, ולכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין נזקי גוף.

 

מיקרוטראומה

המושג מיקרוטראומה הינו הגדרה משפטית של בית הדין לעבודה. מונח זה מתייחס לפגיעה אשר נוצרה לאורך שנים עקב הצטברות פגיעות זעירות באיבר מסוים, בעקבות פעולות שיטתיות חוזרות של העובד במסגרת תפקידו. הגדרה זו נוצרה מתוך הצורך להכיר בפגיעות כאלו אשר אינן כלולות ברשימה של מחלות המקצוע המוכרות על ידי חוק הביטוח הלאומי.

בתביעות פיצויים על רקע מיקרוטראומה על עורך דין נזקי גוף להוכיח כי קיימת תשתית עובדתית לנזקים הזעירים אשר גרמו לשחיקה באיבר הפגוע. בנוסף הוא צריך להוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה של התובע ובין תנאי עבודתו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב